Zagorci napravili divovski kotao za pogone za proizvodnju Airbusa

Bez autora
Aug 02 2012

Tvornica parnih kotlova Orometal d.d. iz Oroslavja u Krapinsko-zagorskoj županiji večeras je isporučila najveći parni kotao u povijesti svoje djelatnosti. Kotao je izrađen za austrijskog naručitelja, a bit će montiran u tvornici aviona Airbus u Francuskoj. Pripreme za isporuku trajale su cijeli dan, jer je golemi kotao trebalo specijalnom dizalicom premjestiti na kamion, a čekali su se i djelatnici Hrvatskih cesta koji su teret morali izmjeriti, a posebno su mjerili opterećenje svake osovine. Prema dozvoli policije put Francuske moglo se krenuti tek u večernjim satima. Riječ je o parnom kotlu koji se loži biomasom, a koji će opskrbljivati pogone Airbusa tehnološkom parom. Kapacitet kotla je 12 MW, proizvodi 22 tone pare na sat na radnom tlaku od 18 bara. Dužina kotla iznosi 9,2 metra, širina je 4,1 metar, a visina četiri metra. Kotao je težak 72 tone.

Zagorci napravili divovski kotao za pogone za proizvodnju AirbusaTvornica parnih kotlova Orometal d.d. iz Oroslavja u Krapinsko-zagorskoj županiji večeras je isporučila najveći parni kotao u povijesti svoje djelatnosti.

Na biomasu

– Kotao je izrađen za austrijskog naručitelja, a bit će montiran u tvornici aviona Airbus u Francuskoj. Pripreme za isporuku trajale su cijeli dan, jer je golemi kotao trebalo specijalnom dizalicom premjestiti na kamion, a čekali su se i djelatnici Hrvatskih cesta koji su teret morali izmjeriti, a posebno su mjerili opterećenje svake osovine. Prema dozvoli policije put Francuske moglo se krenuti tek u večernjim satima.

– Riječ je o parnom kotlu koji se loži biomasom, a koji će opskrbljivati pogone Airbusa tehnološkom parom. Kapacitet kotla je 12 MW, proizvodi 22 tone pare na sat na radnom tlaku od 18 bara. Dužina kotla iznosi 9,2 metra, širina je 4,1 metar, a visina četiri metra. Kotao je težak 72 tone.

Posao za austrijskog naručitelja obuhvaćao je, uz izradu kotla u proizvodnim pogonima i doradu tehničke dokumentacije, njeno usklađivanje s europskim tehničkim smjernicama te certificiranje sukladno europskoj normi.

Cijeli je posao odrađen u roku koji je zadao naručitelj, i to u samo četiri mjeseca – rekao je Vinko Matuša, rukovoditelj prodaje u Orometalu. Matuša dodaje da je ovo treći kotao koji je izrađen u pogonima Orometala za istog naručitelja, a u završnoj fazi proizvodnje nalaze se još dva čija bi isporuka trebala uslijediti u idućih mjesec dana. S obzirom na to da je riječ o specijalnom prijevozu na dionici ceste do izlaza na autocestu u Mokricama, policija je zaustavljala promet, a teret je dalje pratilo policijsko osiguranje. Kako bi golemo specijalno vozilo koje je po kotao stiglo iz Austrije moglo uopće izaći iz dvorišta poduzeća, direktor Dragutin Družinec dogovorio je s gradonačelnikom Oroslavja Ivanom Tuđom da se izravna petnaestak metara bankina i nogostupa, što je prava sitnica prema obavljenom poslu ove tvornice koja hrani brojne radnike i njihove obitelji.

Lijepa vijest za radnike

Orometal zapošljava 120 radnika na više od 3200 metara kvadratnih natkrivenih proizvodnih hala opremljenih suvremenim strojevima, tehnološki prilagođenih proizvodnom programu. Osim parnih kotlova, proizvode se toplovodni i utilizacijski kotlovi, plamenice, spremnici za ukapljeni naftni plin, tlačni i netlačni spremnici te izmjenjivači topline.

Orometal otprilike 50 posto svojih prihoda ostvaruje na inozemnom tržištu. Najviše izvozi za Sloveniju, Švedsku, Austriju, Švicarsku, Nizozemsku, Italiju te na prostore bivše Jugoslavije, a popriličan broj kotlova izvozi se čak i u Indoneziju. Dva kotla sad radimo i za naručitelja iz Rusije za tamošnje postrojenje gdje se proizvodi električna energija iz biomase, a uspostavljena je i suradnja s jednom švicarskom tvrtkom koja se bavi inženjeringom, ali ipak najviše radimo za Švedsku – kaže Vinko Matuša.

Tvornica Orometal s tradicijom dugom 55 godina uspješno se bori na svjetskom i domaćem tržištu za svoj dio kolača, ali ističu da se sve više okreću izvozu jer na domaćem tržištu na žalost nema posla.

– Ovo je lijepa vijest za nas i naše radnike, koji redovito dobivaju plaće, a bez kojih se takav posao ne bi mogao ostvariti – zadovoljan je i direktor Dragutin Družinec, koji dodaje da je vrijednost investicije poslovna tajna.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik